V červnu
2006 Zastupitelstvo města Ústí nad Labem
s definitivní platností
odsouhlasilo Změnu územního plánu
ohledně silničního obchvatu
ve Strážkách. Změna
územního plánu se tak po
téměř třech
letech uzavřela. Současná komunikace se po
otevření dálnice
stala dálničním přivaděčem. Okresní
hospodářská
komora v souvislosti se studií komerčně
industriálních zón
předpokládá
odklon dopravy směrem na Strážky po dokončení
dálnice D8, čož
se také naplňuje. Ve Žďárku má vyrůst
komerčně
industriální zóna do dvou let.
Dá se
tedy předpokládat, že již zoufalá situace
s dopravou v obci
se ještě zhorší.
Krajský
úřad v
roce 2007 vyhlásil veřejnou soutěž na projektovou
dokumentaci silničního
obchvatu ve Strážkách.
V Březnu 2008 byla vybrána firma
VALBEK - podrobné informace na konci.
Do
problematiky obchvatu se zapojilo i hnutí Stop tunelům a
strana Zelených. Ti jsou zásadně proti obchvatu. Je
zajímavé, že ani jeden člen zde nebydlí a chtěli
by rozhodovat i za nás. To samé je i s Občanským
sdružením Strážky. Občanské sdružení
Strážky jsou prakticky pouze dvě osoby, p.Glocknerová a
p.Folková. Ti chtějí zachovat současnou silnici a jsou
ochotni proto udělat cokoliv. Absolutně ignorují vše, co
hovoří pro výstavbu obchvatu (autonehody, smrt p.Fafla,
který se stal obětí autonehody a pod.). Bohužel, politici
jim naslouchají. Stále věřím, že
zvítězí zdraví rozum a silniční obchvat
bude postaven.
Dosud platný silniční obchvat
je znázorněn na mapě – zleva.
|